Devorem unes 'pakoras' d'amagat

"Vish Puri, fundador y director ejecutivo de Investigadores Sumamente Privados, se encontraba sentado a solas en una habitación de una pensión de Defence Colony, en la zona sur de Delhi, y devoraba una docena de pakoras de chile verde de una grasienta caja de cartón. 
Se suponía que Puri debía evitar la comida frita y los postres indios, que tanto amaba. El doctor Mohan le había «insinuado» durante su última revisión que ya no podía permitirse los principales alimentos punjabíes. 
Tiene la presión alta, así que hay riesgo de un ataque al corazón y de diabetes. Evite ponerse obeso le había advertido. 
Puri pensó en la seria recomendación del médico mientras hincaba los dientes en otra caliente y crujiente pakora y sentía las papilas gustativas que vibraban al entrar en contacto con el rebozado salado, el fiero chile y la penetrante salsa picante en la cual había sumergido ese lícito aperitivo. Desacatar las órdenes del doctor Mohan le proporcionaba una perversa satisfacción. 
A pesar de todo, el detective, a sus cincuenta y un años, se estremeció al pensar en lo que diría su esposa si descubría que estaba comiendo entre comidas..., especialmente alimentos «de desconocidos» que no habían sido preparados con sus propias manos (ni por las de ninguno de los sirvientes). 
Precavido, comió con cuidado de no dejar manchas incriminatorias en la ropa. Cuando hubo terminado el aperitivo, y después de tirar la caja de cartón a la basura, se lavó las manos de salsa y comprobó que no le quedara ningún residuo delator ni bajo las bien cuidadas uñas ni entre los dientes. Finalmente, se puso un poco de sonf en la boca para refrescarse el aliento." 
Tarquin Hall (2009). El caso de la sirvienta desaparecida (trad. Carol Isern). Barcelona: Roca Editorial (pàg. 9-10).
En Vish té més por de la seva dona que del que li ha dit el metge, per això es menja aquestes pakoras d'amagat i en vol eliminar el rastre. Deuen ser molt bones per jugar-se-la tant! Sent una perversa satisfacció saltant-se les recomanacions mèdiques i no m'estranya, falta que ens prohibeixin una cosa perquè ens vingui encara més de gust. Aquest és l'inici d'El caso de la sirvienta desaparecida. No us sembla una manera de començar molt prometedora? 

Bunyols indis (pakoras)

Ingredients

1 ceba de Figueres
1 pebrot verd grosset
2 patates
1 manat de coriandre fresc
1 cullerada de garam masala
1/2 culleradeta de cúrcuma
1/2 culleradeta de comí
1 culleradeta de sal
100 g de farina de cigró
140 ml d'aigua
Oli d'oliva verge extra

Rentem i tallem la ceba i el pebrot en juliana. Pelem les patates i les tallem en juliana molt fina. Rentem i tallem el coriandre a trossos. Ho posem tot en un bol i hi afegim el garam masala, la cúrcuma, el comí i la sal. Ho barregem tot molt bé.

Barregem farina de cigró amb l'aigua fins que quedi una massa consistent i l'afegim al bol de les verdures. Ho  tornem a barrejar tot perquè quedi ben impregnat.

Posem oli d'oliva en una paella i, quan estigui ben calent, hi anem afegint grapadets i deixem que es fregeixin per totes dues bandes. Quan estiguin ben daurats, els traiem i deixem escórrer l'oli sobrer en paper absorbent.

Es poden servir sols o amb alguna salsa. Jo els he acompanyat de chutney verd, que li dona un toc refrescant, però he de reconèixer que sols també estan boníssims. Les pakoras d'en Vish porten xili verd. Els fans del picant en poden afegir tallat en juliana a la barreja de verdures. Per a mi, amb el garam masala ja és prou picant.

Comentaris

Entrades populars