Gaspatxo de cireres del carrer Estret

"Vaig prendre un cafè en un bar que em sembla que té per nom el Bar Montseny, després d'haver travessat el mercat de verdures i fruites de la població, instal·lat al carrer, a ple vent. El mercat em semblà abundant de coses fresques. Hi havia sobretot molts cistells de cireres. A Torrelles, les cireres primerenques són anomenades blanquelles; són d'un carmí esvaït, de pell finíssima, amb un punt d'àcid agradabilíssim, i de vegades tenen un esquinç, perquè han estat bequejades per un ocell. Hi havia també cireres més roges, més grosses, més dolces, d'una carnositat més densa i sucosa, que s'anomenen –segons em digueren– cireres de matapedra. En vaig comprar una gran paperina –que vaig menjar tot passant pels carrers i després al bar, mentre feien el cafè. Mai no hauria suposat que les cireres anessin tan bé amb un bon cafè negre."
Josep Pla (1989). El carrer estret. Barcelona: Destino (pàg. 14-15).

Gaspatxo de cireres

Ingredients (4 p.)

1 kg de cireres
10 tomàquets madurs
2 pebrots verds allargats
1 ceba tendra
1 cogombre gran
Vinagre, sal i oli d'oliva verge

Es renten les verdures i les cireres. Es tallen les cireres per la meitat i es treuen els pinyols. Es tallen les verdures a daus grossos i es posen en un bol juntament amb les cireres sense pinyol. Es tritura tot amb la batedora i es cola amb el colador xinès. Un cop colat, s'hi afegeix sal, vinagre i oli d'oliva verge, es barreja tot bé i es deixa a la nevera una bona estona perquè estigui ben fresc.


Cireres del jardí dels meus pares acabades de collir; n'hi ha de bequejades

Comentaris

  1. Quan el nou veterinari arriba per primer cop a Torrelles (Palafrugell) al mes de juny, queda meravellat pel mercat i els cistells de cireres que troba pertot, i se sorprèn de com de bé queden les cireres amb el cafè negre. Aquestes cireres acabades de collir es poden menjar soles però també combinen molt bé amb ceba, pebrot, cogombre, tomàquet, vinagre... Bon profit!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars