Panets escocesos per esmorzar cap a la mort


"Cambrer, ara arriba l'eclipsi solar:
en tals ocasions l'àvia solia dejunar i pregar.
Ella, la devota vídua hindú, és morta,
malgrat haver salvat tants sols,
a la seva època, de l'ombra de Rahus i Ketus.

Jo no dejuno; no prego.
Aquest és el meu darrer món, i és gris.
Ella va traspassar creient en una espiral de renaixements;
jo m'aferro a la idea d'una sola mort.
La meva llibertat; les meves pors. Els meus ous durs.
Els meus talls de cansalada. La meva magra emoció
arrapada al moll de l'os. Els meus panets escocesos ben cruixents.

Les meves torrades, la meva metafísica; la meva política, la meva mantega.
El teu cafè; la meva consciència,
i tots aquests sabors i perfums nimis
d'un món parat a taula
no minven, tampoc no es trasllueixen,
mentre alço la tassa fumejant,
l'atanso als llavis
i xarrupo aquesta magnífica, buida,
oportuna i destil·lada
hora de la veritat."

Dilip Chitre (2012). "L'onzè esmorzar: eclipsis". #65 Vint esmorzars cap a la mort (trad. Gemma Gorga, 8è premi "Jordi Domènech de Traducció de Poesia"). Vic: Jardins de Samarcanda (pàg. 41).

Panets escocesos (scones)

Ingredients

250 g de farina
50 g de mantega freda, directament de la nevera.
50 g de sucre
10 g de llevat químic
un pessic de sal
1 ou
vainilla
100 ml de llet

Abans de començar, preescalfem el forn a 180º. En un bol, hi posem la farina, el sucre, el llevat i la sal i ho barregem una mica. Afegim la mantega trossejada i l'anem desemmotllant a la farina amb els dits, fins que estigui amb petits trossets i ben mesclada. Batem la llet, l'ou i la vainilla per separat i ho incorporem a la mescla anterior integrant-ho amb moviments suaus amb una espàtula, només remenant la massa el mínim indispensable. Acabem de barrejar-ho a sobre la taula una mica enfarinada, fins que ja estigui la farina ben integrada, no més. 

Amb l'ajuda del corró, formem un rectangle d'un dos centímetres de gruixut i amb l'ajuda d'un tallador de galetes els donem forma. Els posem a la safata del forn i enfornem durant un quart d'hora o fins que estiguin ben daurats.

Deixem refredar una mica abans de menjar, però una mica calents són deliciosos. Es poden obrir i posar-hi melmelada o crema fresca. Són el millor per acompanyar el te.



Comentaris

  1. Un te amb scones per acabar de passar el diumenge, i tancar els ulls imaginant-te que ets a Fortnum & Mason... Així no es fa tan dura l'arribada del dilluns!

    ResponElimina
  2. Ohh! Per favor, quina delicia.es un berenar d'aquells que despres ja et pots morir.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Com l'autor del poema... Però ell s'ho fot per esmorzar!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars